Hoe creëer je eenheid in jouw Instagram-feed?
De eerste negen foto’s bovenaan jouw Instagram-feed zijn onwijs belangrijk! Deze eerste negen foto’s zorgen er namelijk voor dat jouw toekomstige klanten getriggerd worden om door te scrollen en klikken. Een rommelig Instagramprofiel schrikt nieuwe klanten mogelijk af. Het is tijd om je een paar tips te geven over hoe jij meer eenheid creëert op jouw Instagram-feed.
Kleurgebruik voor je Instagram-feed
Kleurgebruik is onwijs belangrijk bij het opzetten van jouw bedrijf. Zo heb je waarschijnlijk bij het bouwen van je website een kleurenpalet gekozen en doorgevoerd als huisstijl. Deze kleuren neem je dan vaak automatisch mee op je offerte en je visitekaartje. De eenheid van deze kleuren laat je uiteraard ook weer terugkomen op jouw Instagram-feed. Gebruik je bijvoorbeeld een blauwe kleur als basis op jouw website? Probeer dan op een subtiele manier jouw merkkleur naar voren te brengen. Trek tijdens een personal branding shoot bij verschillende shots een blauw kledingstuk aan. Dit zorgt weer voor extra herkenbaarheid bij je volger en creëert een geheel op jouw Insta-feed.
Als personal branding fotograaf denk ik graag met je mee. Samen zorgen we ervoor dat het kleurenpalet van jouw bedrijf het best naar voren komt tijdens een shoot.
Kan een Instagram-feed met zwartwit foto’s?
Zwartwit foto’s zijn prachtig! Ik hou er echt van. Ze zijn mysterieus en stralen vaak veel kracht uit. Toch merk ik dat veel mensen bang zijn om zwartwit foto’s te gebruiken. Dit komt doordat de kans aanwezig is dat een feed rommelig overkomt wanneer je ook graag kleurenfoto’s gebruikt. Súper zonde. Om de eenheid te behouden op jouw Instagram-feed plaats je na een zwartwit foto het best weer minimaal twee kleurenfoto’s. Wat ook een gaaf idee is, is door telkens twee om een te plaatsen. Dit geeft een grappig, speels effect op jouw feed. Zo krijg je een zwartwit balk in jouw feed.
De juiste nabewerking voor de juiste feeling
Voordat je een foto op jouw Insta-feed zet, heb je natuurlijk nog de nabewerking. Een mega belangrijk aspect voor het creëren van een geheel, omdat je met de nabewerking jouw uitstraling nóg krachterig maakt. De nabewerking kun je zelf doen of laten uitvoeren door een fotograaf of grafisch artiest. Op deze manier maak je van alle foto’s nog meer een eenheid, doordat ze op dezelfde manier zijn bewerkt. Helemaal in de gewenste stijl die past bij jouw brand.
Een personal branding pakket
Wanneer een personal branding fotograaf je helpt met content schieten voor jouw online kanalen, creëer je automatisch sneller een geheel. Een goede personal branding fotograaf zorgt er namelijk voor dat jij meteen toegang hebt tot een beeldbank. Deze beeldbank bevat beelden in dezelfde stijl als jouw foto’s, waarop elementen terugkomen die het verhaal achter jouw merk versterken.
Jouw feed, jouw persoonlijke touch
Heb je gekozen om jouw zakelijke en privé account gescheiden te onderhouden? Een persoonlijke touch op jouw zakelijke account doet wonderen! De bezoekers van jouw Instagram-account vinden het namelijk te gek om te zien wie jij als ondernemer bent. Wees niet bang om af en toe een persoonlijk bericht op je account te delen. De kans is namelijk groot dat jouw volgers zich daardoor nog meer verbonden met jouw dienst of product gaan voelen. Past jouw persoonlijke foto niet helemaal bij jouw feed? No worries! Door de andere tips wel toe te passen, blijft de eenheid in jouw account nog steeds bestaan.