Hoe maak je met jouw Instagram-feed indruk?
Als ondernemer is het tegenwoordig een must om een mooie Instagram-feed te hebben. Een mooie feed zorgt er namelijk niet alleen voor dat je opvalt, maar ook dat mensen zich vertrouwd met je voelen, je merk herkennen en een goed beeld hebben van de diensten of producten die je aanbiedt. Ik geef je hieronder vier tips over hoe jij met jouw Instagram-feed indruk maakt.
Business or pleasure
Als je net begint met ondernemen dan is Instagram de perfecte tool om jouw producten of diensten onder de aandacht te brengen. Bedenk van tevoren goed of je jouw business laat uitkomen op jouw persoonlijke account of dat je een tweede account aanmaakt. Bedenk goed dat als je business and pleasure met elkaar mixt, dat jouw opdrachtgevers of klanten ook de dingen zien die jij in het weekend doet. Wat jij in het weekend doet kan versterkend werken voor jouw brand, máár soms ook mensen afschrikken. Kies daarom voor een juiste balans, zodat je met jouw Instagram-feed meteen indruk maakt op jouw bezoekers.
Creëer eenheid
Bezoekers op jouw Instagram-pagina zien altijd de eerste negen foto’s. Op basis van de deze eerste negen foto’s beslissen de bezoekers of ze vervolgens verder scrollen of jouw captions onder de foto gaan lezen. Een rommelig account schrikt de meeste bezoekers af. Kies daarom voor eenheid op je account. Lees in deze blog hoe jij meer eenheid creëert in jouw account.
Maak een moodboard
Om eenheid in je account te creëren en ervoor te zorgen dat je de balans vindt tussen de uitstraling van business or pleasure, is het belangrijk dat je van tevoren een moodboard maakt. Schrijf kernwoorden op die jij wilt uitstralen en zoek beelden uit die daarbij passen. Straalt jouw moodboard jouw personal branding uit? Goed bezig!
Een Instagram-feed is dus onwijs belangrijk om een goede eerste indruk te maken, waardoor mensen doorklikken naar jouw website. Ik help je daar graag bij op weg. Lees hier nog meer blogs met tips over hoe jij jouw brand visueel sterk neerzet.